Aktualna oferta


AMITURKalendarz na stronę

Dieta Montignaca

Jedna z bardziej sensownych diet, oparta na indeksie glikemicznym spożywanych produktów. Nie dopuszcza do dużego wzrostu stężenia glukozy i insuliny we krwi dzięki czemu eliminuje napady głodu spowodowane niedocukrzeniem 

 

Metoda MONTIGNAC nie jest krótkotrwałą, restrykcyjną dietą. Jest to metoda przyswojenia sobie zasad spożywania właściwych produktów, sprawdzająca się na dłuższą metę, metoda która pozwala trwale schudnąć i uzyskać widoczną poprawę stanu zdrowia i witalności. Do podstawowych zasad Metody MONIGNAC należy unikanie węglowodanów o wysokich indeksach glikemicznych i częste spożywanie „dobrych” węglowodanów.

Poza tym w fazie I – podczas procesu chudnięcia – nie spożywa się węglowodanów razem z tłuszczami. Także tłuszcze dzielone są na „dobre” czyli nienasycone (oliwa z oliwek, olej rzepakowy) i „złe” - nasycone. To zróżnicowanie nie ma wprawdzie wpływu na proces chudnięcia lecz jest istotne ze względu na ich wpływ na serce i naczynia krwionośne.
Dobre - wysokobłonnikowe produkty węglowodanowe, skutecznie spowalniają przesuw treści pokarmowej w żołądku i jelicie cienkim, oraz utrudniają wnikanie glukzy i kwasów tłuszczowych do krwi.
Im bardziej oczyszczony i zmielony produkt węglowodanowy (słodycze, ciasta, jasne pieczywo, biały ryż, mąka pszenna, słodzone płatki śniadaniowe, itp.) tym ma wyższy indeks glikemiczny - cukier szybciej przenika z nich do krwi potęgując wydzielanie insuliny - hormonu napędzającego odkładanie tłuszczu w komórkach. Co więcej, pod wpływem insuliny komórki tłuszczowe mogą rozrastać się do monstrualnych rozmiarów, utrwalając na stałe niekorzystnie zmiany w kształcie sylwetki i jakości skóry.


Faza I – w której dąży się do utraty zbędnych kilogramów, w której zasady metody Montiniaca muszą być stosowane bardzo konsekwentnie aż do osiagnięcia właściwej wagi. W tym czasie organizm przyzwyczaja się do nowego sposobu żywienia. Czas trawnia fazy I zależy od predyspozycji każdej osoby, przeważnie trwa on około 2 miesięcy.

Faza II trwająca całe życie, w której z większą swobodą stosuje się zasady Metody a mimo to utrzymuje się ten sam ciężar ciała.

Bardzo ważny jest sposób robienia zakupów – czytanie składu produktów i eliminowanie tych zawierających złe węglowodany. Węglowodany te mogą się znajdować w produktach spożywczych, których byśmy o to nie podejrzewali.

A oto zebrane podstawowe zasady Metody Montignac:
źródło:www.montignac.miniportal.pl

Nigdy nie należy łączyć produktów węglowodanowych o wysokim IG z tłuszczami w jednym posiłku,

Unikać jedzenia produktów węglowodanowo-tłuszczowych (pełne mleko, czekolada, awokado, wątróbka, orzechy laskowe, herbatniki),

Wyeliminować z diety cukier (sacharozę), w razie absolutnej konieczności zastąpić fruktozą

Jeść chleb tylko pełnoziarnisty i tylko na śniadanie,

Wyeliminować z diety ziemniaki pod każdą postacią,

• Wyeliminować z diety biały ryż (nieoczyszczony - brązowy i dziki są dozwolone),

Makaron spożywać razowy lub z pszenicy durum ugotowany na póltwardo (aldente),

Owoce jeść oddzielnie, najlepiej na czczo i ze skórką,

Zrezygnować z alkoholu (a w szczególności z piwa),

• Unikać mocnej kawy i herbaty,

Jeść co najmniej trzy razy dziennie, nie omijać posiłków,

Ograniczyć spożywanie "złych" tłuszczów nasyconych, na korzyść "dobrych" nienasyconych,

W czasie posiłku nie pić wody, nie pić też bezpośrednio przed posiłkiem,

Nie spieszyć się jedząc, przeżuwać dokładnie każdy kęs,

• Przygotowywać soki owocowe w domu, bezpośrednio przed spożyciem,

Całkowicie wyeliminować słodzone napoje gazowane,

• Po posiłku składającym się z węglowodanów poczekać 3 godziny, zanim zje się coś zawierającego tłuszcze,

Po posiłku składającym się z produktów tłuszczowych poczekać 4 godziny, zanim zje się coś zawierającego węglowodany,

Jeść warzywa bogate w błonnik: sałatę, pory, bakłażany itp,

Między posiłkami pić wodę mineralną niegazowaną - od 1,5 do 2 litrów dziennie. 

NA WCZASY Z DIETĄ MONTIGNACA ZAPRASZA   D.W. TULIPAN W USTRONIU.